... ماه نیّر ! بتاب بر ستاره ی بی فروغ

وبلاگ شخصی مصطفی روحی

باید فکر یک هم بال و پر کرد ...

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۵:۲۵ ب.ظ
»»» مجردها بخوانند شاید فرجی شود برای شان «««
بازنشر اول
سلام دوستان !
دل سروده ی زیر حاصل دغدغه ی ایام تجرد و تنهایی این حقیر است که در چندی پیش - سال گذشته- سروده شده است . حال برای بهره برداری دوستان مجرد به صورت کامل منتشر می شود .
توصیه ی این حقیر به رفقا این است که بخاطر جنبه ی سادگی و اندک ته مایه ی طنز دل سروده ی پایین برای شاد کردن دل پدر و مادرای بزرگوارتون هم که شده این دل سروده را برای شان قرائت کنید تا به فضل خدا برای شما هم آستین بالا بزنند .
به امید حق
حضرت حق فرمود : ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله ..... 
باشد که به کلام و مرامش ایمان آوریم .... الهی آمین

" تقدیم به پدر و مادر عزیزم که تا عمر دارم نخواهم توانست پاسخ حتی یک لبخندشان را بدهم چه برسد به تمام خوبی هایشان "

در هوای سرد زمستان

تا نگردیم و نگردم 

اسیر بیمه و درمان 

باید کلاه را به سر کرد 

؛
برای بهاری ماندن دل
باید خوش خدمتی اول
به مادر ، بعد هم پدر کرد
؛
مهرشان بی منت است اما
در پاسخ مهر و وفا باید
بوسه را خرج شان 
از پا تا به سر کرد 
؛
رنجورم از ناگفتن غم ها
حال که فرصت میشود باید 
کلام را 
رسا و گویاتر کرد
؛
بشنوید تا که بگویم
بگویم تا که بدانید 
چون که بیش از پیش باید
اعتماد را جلب تر کرد
؛
من که نبودم اهل دختر بازی و عیش و کثافت
تا که مانم در ره خود پاکدامن
به ناچار باید
فکر یک هم و بال و پر کرد
؛
ای پدر ای مادر نادیده از من
مهر و محبت
تجرد بد جور حال مان کرده پریشان
یکنفر را باید
همنشین و همدل و هم دردسر کرد
؛
دست رو دست مگذارید
حال سربسته می گویم
نرسد کار به جایی که باید
غصه خورد و دیده تر کرد !
؛
بد زمانی شده است
ماندن در راه مردی می خواهد
شاید دلم تنگید و با شیطان هم
قصد سفر کرد
؛
از دین و آیین فاصله ؟
معنا ندارد ! 
که هرکه هرچه کرد بی دین و آیین
گوییا تورات فقط
حمل ، بر پشت خر کرد
؛
هدف پند و اندرزی ست برای دل خسته
خواهشا گوش گیرید تا نگویند
که نجوا
با گوش کر کرد
؛
چه غفلت ها که صورت گرفتند
چقدر راه بدعت گرفتند
خواب بس است باید
رخساره از آب دیده تر کرد
؛
آخر چرا بر جوان آسان نگیرید ؟
میدانید همین سخت گیری های بی خود
چقدر از پسرها را ناپدر کرد ؟
؛
آخر هر کار حسابی لازم است 
یکنفر باید بیابیم
تا سود و زیان به دفتر کرد
؛
حاصل این رسم ها چه بودند ؟
غفلت باغبان !
که گل را عاقبت به هنگام شکوفایی
پژمرده تر کرد !
؛
خاک و تف بر این راه جاهلی
که هوا خواهی ما و مهجوریت دین
زندگی را بر ما
سخت و پر درد سر کرد
؛
لذت در قناعت است 
خوب بدانیم
پس چرا عزیز شد 
هرکه خرج عروسی گزاف تر کرد؟
؛
محترمش میدانند
نه آنکه دین و علم و عمل دارد !
بلکه هرکه در جیب خود
بیشتر سیم و زر کرد !
؛
آی مسلمان زاده ها !
خوابید یا بیدار ؟
شرمنده باید دادی کشید
به امید آنکه شما را بیدارتر کرد
؛
جوان ها دارند میروند از دست
سن ازدواج رفته رفته میرود بالا
چونکه هواخواهی تان
امثال من را بیچاره تر کرد
؛
تا به امروز پاک بودم
فردا که وضع مان معلوم نیست
شاید این رسم و رسوم جاهلی 
ما را به دختربازی کمی مشتاق تر کرد !
؛
مسلمانید یا نامسلمان ؟ یهودی یا مسیحی ؟
پس یهودی باشد او گر
مشکل گشاتر از دین پیداتر کرد !
؛
 غصه ی چی میکشید بر دوش ؟
غصه ی نان و نمک ؟
کدام روز بود که خدا
اسم ما گفت و کلاغ را پر کرد ؟!
؛
عمری ست که شک داریم
گله داریم از خداییش
نمیرد اگر کسی یکروز
شک را به خویش رواتر کرد !
؛
درد داری ؟ درمان پیش من است
یک کلام آنهم بندگی
کین نسخه
شفا را هم شفاتر کرد
؛
من بگفتم تو شنیدی
خوش باشدش هرکس بعد ازین
راه گذر از نفس را
به مسیر حق منحرف تر کرد
؛
غلام آن گوش سمیعم
که حرف هایم خرید و ما را
بنده پرور کرد
؛
حرف دل بی هیچ ترس و لرزی
مردانه بگفتیم
یک لحظه جسارت
پس کیست که شلوار ما را تر کرد ؟
؛
پر حرفی کردم و از یار غافل شدم
آری آری
مفت چنگ دختری باد این دلم
که با ناز خود 
ما را خریدارتر کرد
؛
ای مونس و ناموس من
بگذار خیال ورزم
که این حرف ها
مسیر مرا برای رسیدن
آزاد راه تر کرد
؛
حرف حق تلخ است و ناچسب
خوش باشم کین شفا
یاران را گرفت و ما را تنهاتر کرد
؛
دنیا بد میشود بر من
گر تنها بمانم
پس باید نشست و
فکر یک هم بال و پر کرد
 
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۴

نظرات  (۲۴)

سلام
قشنگ بود
سلام. مبارک باشد. ان شاء الله خوشبخت باشید.
۱۶ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۳۲ صادق صداقت
سلام
یاد اون روز بخیر
دقیقا یادم اون وقتی که این شعر رومی خوندی تو خوابگاه
البته هنوز اون موقع داشتی رو وزنش کار می کردی
که مثل اینکه .......!!!
فکر کنم بشه تشخیص داد اون کسی که توپست قبلی نوشته «قشنگ بود »کیه!!!مگه نه؟!!!
ما که نتونستیم این شعر رو جلوی پدر ومادر عزیز بخونیم !!
رفتی شاه عبد العظیم مارو یادت نره
یاعلی
جوت خیلی بالاست
مجرد شدن انقدر جو نداره
مواظب باش!
جو بالا و عشق بی جا و حس بزرگ شدن خیلی مشکل ساز میشه
شاید فکر کنی با بی ادبی و ساده گفتم اما از روی دلسوزی گفتم
من مثل برادر بزرگترت هستم،البته کوچیک شما هستیم
موفق باشی
دعای خیر پدر و مادرت پشت سرت

مهرشان بی منت است اما
در پاسخ مهر و وفا باید
بوسه را خرج شان
از پا تا به سر کرد

شعرت هم خیلی قشنگ بود
پاسخ:
چــــــــــــــی میگـــــــی ؟؟؟
۱۷ اسفند ۹۲ ، ۰۲:۳۴ مصطفی گرجی
سلام
یادش بخیر
چقدر با این شعر خندیدیم
سلام.
بسی خندیدیم ...
ولی در کل پیام دار بود شعر.
مخصوصا این قسمت شعر که ما را به هنگ مغزی کشاند :
یک لحظه جسارت
پس کیست که شلوار ما را تر کرد ؟

......
مبارک باشه در هر حال.
۲۰ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۰۵ سجاد قاسمی
بابا ... من رو لینک کن دیگه دست به دامانو پاک کن هروله رو بذار

منم مثل مصطفی گرجی وقتی خوندمش خندیدم

آقا مصطفی حق مبارک کنه :D
چرا به هم ریخته وبلاگت درستش کن !
دمت گرم لینکیدی منو خخخ
۲۱ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۱۰ نرگس روزبهانی
یاد این بیت گل آقا افتادم:
"توی هر مصرعش سه تا ایماژ
یک وجب جاواین همه ویراژ؟"
این شعرو اخوی گویا توی مریخ یا یکی از همین سیاره های همسایه مون تو منظومه ی
شمسی گفتین،که خبری از وزن نیست!
خیلی طولانی بود
الان دوره ی هایکوئه.کوتاه کوتاه.
برادر بی خیال مولانا ، بابا طاهر رو بچسب البته با حجابش رو ، مثنوی می سرایی ...!؟
چی میگی ؟
تکه کلام یک دوست همدانشگاهی :)
یاعلی
پاسخ:
دیگه دیگه ...
۲۵ اسفند ۹۲ ، ۰۳:۴۲ سجاد قاسمی
ببین این شعر خوبه مصطفی ؟
من از شمرون تا جیحون راس راس را میرم - پشتم گرم انگار رو آسفالت خوابیدم

این یکی چی ؟
وقتی عطسه میکنیم تهران سرما میخوره - بعدم میره و میده ویروسو هرجای کره

شاعرش آدم بزرگی بوده ها ، شک نکن

اینارو گفتم یه کم یاد بگیری قشنگتر شعر بگی جگرگوشه

۲۵ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۲۲ عمار علی جعفری
به به
مبارکه ایشالله
ما هم دیروز با خبر شدیم
سلام علیکم دمت گرم باحال زدی تو هدف واقیعته!! اون اهل محلم احمقه!! مطمئنم هنوز زیر چتر حمایتی همسر نرفته....... باید ذهنش روغن کاری بشه

یاعلی
۲۵ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۵۱ روایت شیدایی
ببین جو نگیردت ها دو روزه متاهل شدی!
شیرینی هم ندادی
خیلی هم نامردی
شاعر میگه
از جمع ما مصطفی هم پر کشید و رفت
باشد که خانه اش شلوغ و پر ازدحام باشد
فهمیدی چی گفتم که
احسنت
ان شاالله همه جوونا بپرن
ما هم بپریم با بقیه :)
یا علی...
سلام برادر
من میخوام یه وبلاگ به سبک وبلاگ شما بسازم،
دنبال یه عنوان مناسب براش میگردم
میشه کمکم کنید لطفا
(من خودم هرچی فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم)
یک کوچه و یک نگاه تار و کم سو ...
مسمار در و غلاف تیغ و بازو ...
حق دارد اگر که مادرم می گیرد
یک دست به دیوار و یکی بر پهلو ..

سلام
ایام شهادت بی بی دوعالم حضرت زهرا سلام الله برشما تسلیت!
التماس دعا
۱۳ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۳۴ محسن کیانی نژاد
سلام شعرت قشنگ بود ولی این وبدون اول زندگیت مواظب خودت باش که یه وقت چش نخوری
ماهم خدایی داریم
دردلم حال و هوای یار دارم
به دلم دردو غمی پنهان دارم
بشین بابا
سلام
انشاءالله که سال پر خیر و برکتی داشته باشین
بعد از مدتها دوری از فضای سایبر دوباره با دنیای کیبورد آشتی کردم و حالا :
با دوپست جدید:" راهپیمایی در عزای آب " و " نوستالژی" بروزم
منتظر حضور و نظرات مفیدتون هستم
مرد یک بال
زن یک بالِ دیگر...


آری
برای پرواز...
...برای کوچ
به باغ بهشت
دوبال نیاز است رفیق
نه یک بال...
۲۹ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۳۳ نقی رحمت زاده
سلام برادر.دقیقااون موقعی که این شعر رو سرودی یادمه.یادمه چقدر دغدغه داشتی!
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۴۷ نرگس روزبهانی
کاشکی پست
بذارید...
مگه زندگی متاهلی چقدر درگیری داره؟
این رفیق ماهم (س.چ)که پستاش خیلی وقته بیات شده و
آپ نمی کنه.ببخشید(س.ر)!
باباشمادونفر دارید با این پست نذاشتن ها ملت رو از ازدواج می ترسونید!
الان همه میگن به انسان به جایی می رسه که هفته ای 2ساعت وقت نداره!
واین ضد تبلیغه
در واقع شما با این کارتون در بالا رفتن سن ازدواج تاثیر می ذارید.
حالا دیگه خودتون می دونید تا پرونده عبدوالمالک ریگی ومریم رجوی وسوراخ شدن لایه اوزون رو ننداختم گردنتون خودتون بیایید آپ کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.