... ماه نیّر ! بتاب بر ستاره ی بی فروغ

وبلاگ شخصی مصطفی روحی

دست بسته و زبان باز

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳ ب.ظ
... و فرمود : در این ماه دست و پای شیاطین را غل و زنجیر میکنیم تا هوس منحرف ساختن بندگان ما از سرشان بیافتد ! تا باز راه بازگشت پیش بگیرند و پیش خودمان بمانند !
اما این روزها که به پایان ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم به یک حقیقتی دست یافته ام !
پیش از ماه مبارک عیوب و خطاهایی داشته ایم که اصرار میکردیم تا آن را به پای شیطان بگذاریم اما اینک که دست و پای بدبخت شان بسته است چرا می خواهیم ....... نمیدانم !
این ماه اگر برایم هیچ برکتی نداشته که یقینا داشته یک نکته را خوب فهمیده ام که هر چی می کشم از نفس خود است ! و گرنه شیطان از ما مطمئن است به همین خاطر خودش را خسته نمی کند !

اعوذ بالله من نفسی !

موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۲

نظرات  (۳۴)

۱۲ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۲۱ طلبه امروزی
« ایشان معتقد است که جمهوریت بر اسلامیت نظام ، حاکم و مقدم است و این اراده مردم است که می تواند نوع خاصی از حاکمیت را بر سر کار بیاورد یا نیاورد . »
درباره این جمله حضرت آقای خاتمی باید گفت که این سخن صحیح است و در مبانی اسلامی بارها بدان تأکید شده است . البته به معنی ارجحیت جمهوری بر اسلامیت نیست زیرا این دیگر بحث عقیدتی می باشد بلکه مسئله یک مسئله اجتماعی است و در حوزه اجتماع افراد جامعه تصمیم می گیرند که چه نوع حکومتی داشته باشند و اصل آزادی هم بر همین است ... و می توان این را با رفتار حضرت امیر علیه السلام در زمانی که مردم خواستند ایشان را حاکم قرار دهند اثبات کرد . این مسئله را آیت الله العظمی منتظری ره در کتاب « مبانی فقهی حکومت اسلامی » جلد دوّم مفصلاً توضیح داده اند هرچند نظریه ایشان که قائل به مشروعیت حکومت توسط جمهوریت است اشتباه است . و جمله آقای خاتمی را هم که گفته اند جمهوریت بر اسلامیت حاکم است را می توان همان نظریه علامه منتظری دانست .
امّا این یک بحث فقهی است که بعضی از فقها مانند آیت الله منتظری و ایت الله مهدی آصفی (نماینده رهبری معظم انقلاب در عراق) آن را قبول کرده اند . نمی شود از آن بحث ها و خرده حساب های سیاسی را برداشت کرد چنانکه همانطور که به نظر مرحوم منتظری مشروعیت بدست مردم است و به نظر رهبری معظم انقلاب مشروعیت به نصب فقیه از جانب امام است این دو نظریه قابل مناقشه هستند و هیچکدام صحیح نمی باشند .
کاش در مقاله تان منبع نظرات حجت الاسلام و المسلمین خاتمی را می آوردید .
این بحث نیاز به مباحثات طولانی دارد که فعلاً فرصتش را ندارم ... ولی هم نظریه انتصاب از طرف امام معصوم اشتباه است و هم نظریه انتخاب که مرحوم منتظری عنوان کرده اند .
پاسخ:
منبع سخنان آقای خاتمی سایت خودشان می باشد که البته فیلتر است !
کاش نظر درست را قید می کردید که فرموده بودید : ... هم نظریه انتصاب از طرف امام معصوم اشتباه است و هم نظریه انتخاب که مرحوم منتظری عنوان کرده اند .
۱۲ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۲۹ ترویج بصیرت
سلام.
وبلاگ خوب و پر محتوایی دارین.
موفق باشید.
۱۳ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۰۴ سجاد قاسمی
سیاسیش نکنید فضای پاک مجازی رو *** هه هه هه هه هه
۱۳ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۳۴ علیرضا بنی اسدی
احـــــــــســـنـــت
سلام و ادب...


با یکم تغییرات و چند طرح جدید بروزیم...
یاعلی مدد
خیلی عالی بود
ممنون از شما
قبول دارم هر چی می کشیم از نفس خودمان است
همین طوری داریم گناه می کنیم شیطان لازم نیست وقت صرف امثال من کند
:)
آقا چه عجب شما بروز شدی :)
پست مورد تاییدی بود
اعوذ بالله من نفسی
یا علی...
سلام بزرگوار
بروزم ، با توضیحاتی در رابطه با نام وبلاگم .
حضور شما باعث خوشحالیم میشه .
التماس دعا دارم .
احسنتم
هرچی میکشیم از دست این نفس ناکردار است . خدا کمک مون کنه از این اسارت بیرون بیایم
۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۳۲ طلبه امروزی
سلام
با مطلب " تحلیل ماجرای فدک " بروز هستم . بحثی تاریخی و عقلی در زمینه فدک . فدک زمینی بود که پیامبر به حضرت زهرا س بخشید و خلیفه دوم آن را غصب کرد .
زیبا

چه عجب


ــــــــــــــــــــــــــ
دل دمادم می زند . . .

۱۶ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۸ محمد ره انجام
سلام اقا مصطفی.بیا پیش ما
سلام
=============
متن زیبا یی بود
=============
مطالبی رو در وبلاگ قرار دادم که فکر می کنم به درد همه می خوره.
اگر بیاید خوشحال می شم.
و اگر قابل می دونید تبادل لینک کنیم.
یا علی
التماس دعا
۱۶ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۱۴ رها پاک سرشت
سفری نو آغاز کرده ام....
یا علی....
هرچه ضعف ایمانی داریم نتیجه ی تبعیت از نفس است.
الهی توبه
۱۷ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۴۳ خادم الحسین (علیه السلام)
سلام
چقدر جالب تاحالا به این موضوع فکر نکرده بودم...
احسنت
به روزم تشریف بیارین خوشحال میشم
ــــــــــــــــــــــ
عید فطر مبارک

▌║█║sajjadabdi▌║█║
سلام
بروزم...
حلول ماه عید و شادی مسلمین است / پایان ماه روزه، برای صائمین است
نشاط و افتخـار و شـادی و سربــلندی / از محـک الهی برای مؤمنین است
این عید فرخنده را به شما عاشقان و دلدادگان صیام و خانواده محترمتان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
سلام
با طرح " شهید دین شعاری " و " به هوای حرم کرببلا محتاجم " بروزیم...
۱۹ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۴۰ محمد دنیوی زاده
احسنت
۲۰ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۳ سجاد قاسمی
سلام مصطفی جون
بیا بلاگ جدیدمم ببین نظر هم بده
دمت گرم
از قیافت خوشم میاد :))
پاسخ:
:)))))))
۲۰ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۲۳ یعقوب کربلا


سلام
با یک مطلب در مورد
سینما در خدمت هستم..
منتظر نظرتان...
۲۰ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۵ عرفان ابوالحسنی
سلام خدمت شما
بعد از یک ماه بروزیم
(عرفان ابوالحسنی)
....
عجیب است که پس از گذشت یک دقیقه به پزشکی اعتماد می کنیم

بعد از گذشت چند ساعت به کلاهبرداری !

بعد از چند روز به دوستی

بعد از چند ماه به همکاری

بعد از چند سال به همسایه ای

اما بعد از یک عمر به خدا اعتماد نمی کنیم . . .
گناهان منو ندید بگیر! اگه به من رحم نکنی کی میخواد به من رحم کنه! وای بر من .......
به حق الحسین .......
الهی العف
خدایا راستشو بگم نادونی کردم عقلم نرسید واقعا بچگی کردم ! اینم بگم که خیلی چاپلوسی کردم هر موقع در خونت اومدم منت گذاشتم ! خدایا در مجموع غلط کردم
منو به خاطر غفات مورد غضب قرار ندی من واقعا از غضبت بدجور میترسم اما وقتی یاد حسین میافتم میگم خدا توبه من صغیر و قبول میکنه خدایا تمام گرفتار های مادی و معنوی مخصوصا آشنایان بنده را ویزیت کن چون دکتری بهتر از تو پیدا نمیکنم ....... ممنونم...
۲۴ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۱ صادق صداقت
سلام
در حاشیه دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان
را حتما بخوان
نقش جدی داری دراین متن
یاعلی
۲۴ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۳ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام
پنجمین جلسه ی منبر مجازی با حضور استاد عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.
منتظر حضور شما هستم.

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۱۹ محدثه نیک سرشت
اگر این "من" نبود، من الآن باید جایی آن بالابالاها رودرروی خدا درد و دل می کردم...
نه اینکه اینجا در خود بپیچم و ندانم که ام و کجایم؟....
کاش این "من" نباشد....
کــــــاش...
سلام.با عرض ادب بروزم تشریف بیارین[گل]
۰۲ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۴۵ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
نگاه به نامحرم تیری زهرآلود از ناحیه ی شیطان است هرکس به پاس حرمت الهی آن را ترک کند خدا ایمانی به او می دهد که شیرینی آن را در دل احساس میکند.

سلام بزرگوار
بامطلبی جدید به روزم.

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.