... ماه نیّر ! بتاب بر ستاره ی بی فروغ

وبلاگ شخصی مصطفی روحی

منی زیباست که او باشد

چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۱، ۰۵:۲۷ ب.ظ
                                                                                                                            بازپخش

به هنگام زیارت مسجد مقدس جمکران نگاشته شده است : (قسمتی در مسجد جمکران و بخشی هم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها)

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

*(منی زیباست که او باشد)* 

در فصل جوانه زدن بهانه ها 

ناگهان 

تا به سوی جمکرانت 

پر کشیدم 

؛

به گمانم 

ز جدایی 

دل من تاب ندارد

وه ! که حیران خیالم 

که دل او تاب ندارد 

؛ 

خسته هستم ، خسته هستم 

خسته از این دور و زمانه

رنجور و پر ز بهانه

زین که دائم

یا به گمانم یا به خیالم 

زین که هنوز هم 

ز خودِ خویش هیچ ندانم !

؛ 

خسته از راه 

خسته از آه 

خسته از راه نرفته

خسته از آه نکرده 

؛

چند و اندی سال میشود که 

در جستجویم بی نتیجه !

نکردم 

فکرتی

هم فرصتی 

که به دنبال دل خویش بگردم

که این است ، این نتیجه !

؛

حالیا

من بگردم 

کوی و بازار و خیابان 

حالیا 

من بیابم 

همنشین هر شب دشت و بیایان 

؛ 

تا که من دم میزنم از من 

تا که ننشسته او بر 

جان و دل من 

چه سود دارد 

خزان غیبتِ او 

بر روان همیشه زمستان وجود من ؟

؛

آمدم آقا به دیدارت 

گمان بردم که تنهایی 

ندانستم که این غم

به عمر روز و شب هایم 

مرا کرده ست همراهی 

؛ 

میان راه خانه 

تا مسجدت آقا 

بگفتم پیش خود با خود

بنالم از جفاها از ستم ها 

بدیدم خویش را 

که بهارم در ستم ها در جفاها

سرانجام پنبه گردیدند

هرچه کرده بودم رشته و نخ

و البته وجودم

آب شد ، سرد شد همچو یک یخ

؛  

گفتم آقا 

دست از اغیار کشیدم

کشیدم دست از

هر آن چه نالیدم 

آخر 

همه را در خود بدیدم

؛ 

گفته بودم

خسته هستم 

گفته باشم 

پر امیدم

زانکه بعد از مدت عمر 

گره دل 

را گشودم

؛ 

در جوار توکل 

نشستم 

بخواندم توسل 

تا بیاید 

تا بگیرد

دست این مرد شکسته

تا بباراند

بر فصل زمستان وجودم 

باران بهاری را

تا بتاباند 

بر مه بی فروغم

نور خورشید وجودش را 

؛ 

و آخر 

میروم من راه خانه

میرود او راه بیابان

و یکبار دگر 

تکرار من ها !

گفته بودم 

من نباید من باشد !

بلکه باید 

من ، مجذوب او باشد 

غرض از سرودن ، از نگاشتن

 گفتن این حرف دل بود :

منی زیباست که او باشد ..

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۰۸

نظرات  (۲۲)

۲۸ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۲۶ نرگس روزبهانی
چرا انقدر طولانی؟
پاسخ:
جلوی قلم رو نمیشد گرفت ...
با سام و خسته نباشید
+با یک مطلب خواندنی در خدمتیم
**در انتظار نظرات مفید و سودمند شما**
برای بهترین دوست خود ارزوی شهادت کنید
من نباید من باشد !

بلکه باید

من ، مجذوب او باشد

خیلی زیبا بود
بروزم
یا علی...
۲۹ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۰ محمد ره انجام
سلام مصطفی جان.خوبی؟یادش بخیر زمانی که قم بودیم
پاسخ:
سلام
الحمدلله
ایام خوشی بود ...
سلام
متن زیبایی بود البته عکسش فوق العاده بود
هرچند دیر ولی بالاخره آویژه هم آپ شد
منتظرتون هستم
در پناه حق
سلام
+با مطلبی در مورد شهید پلارک درخدمتیم
منتظر نظرات مفید شما
*یا زهرا*
۰۱ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۲۶ خادم الحسین (علیه السلام)
سلام
طیب الله...
------------
با مطلب" چراتنها نام امام ششم صادق(راستگو)است مگر همه ی امامان صادق نیستند؟"
به روزم
۰۲ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۱۱ یک آخرالزمانی
سلام
وبلاگ زیبا و جالبی دارید
خوشحال میشوم به منم سر بزنید
یاعلی
:((
مرگ اقای معینی ضربه ی بدی بود:(
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۰۲ محمد دنیوی زاده
احسنت
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۳۱ نرگس روزبهانی
خدابیامرزتش.
این آقایی که عکسشو زدین.
هرکی این کامنت ومی خونه واسش فاتحه وصلوات بگه.
ولی خدایییش چقدر سعادت داشته،که این همه آدم یادش می کنن.
من مطمئنم اگه فوت بشم ،کک کسی نگزه،همه تو دلشون میگن یه عاصی از این دنیا کمتر!
یاعـــــــــــــلی!
خواستم تا که بیایم سر بازار نشد * تا مرا هم بنویسند خریدار نشد
خواستم تا که به پابوسی یوسف برسم* مثل هر خواسته ی قبل هم اینبار نشد
در میان صف زوار تو سرگردانم * آه آه نوبت این عبد گنه کار نشد
دمت گرم مصطفی جون
خدا رفیقتو هم بیامرزه و با شهدا مانوسش کنه
۰۷ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۵۴ سیّدمیلاد موسوی
حضرت زرتشت: خدای بزرگ و دانا و دادار و پرورنده و پاسبان و فروغ مند و نیکوکار و بخشاینده که دادستان نیک و تواناست. پرستش و نیایش می کنم خدای نیکوکاری را که بشر را از تمام مخلوقات گیتی برتر آفرید و به نیروی منطق، هوش و خرد داد، به او شهریاری مخلوقات گیتی و نگهداری آفریدگان برای روبه رو شدن با دیوان و رزم و پیکار با آنان عطا فرمود ...

درود به شما؛ به روز شدیم با 'نماز از دیدگاه زرتشت' :
• شرایط نماز در دین زرتشت
• ترتیب وضو در دین زرتشت
• قبله در آیین زرتشت
• پیشینه نماز در ایران
• ترجمه نماز زرتشتی
۰۷ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۵۲ رها پاک سرشت
ما را ز خاندان کرم آفریده‌اند

یک موج، از تلاطم یَم آفریده‌اند

ما را فدائیان پسرهای فاطمه(س)

"ما را شهید میر و علَم آفریده‌اند"

ما را به اعتبار عنایات فاطمه(س)

گریه کنان حضرت غم آفریده‌اند‎

بهر بریدن سر اولاد عمر و عاص

در جان ما غرور و غژم آفریده‌اند

هر یک ز ما حریف دو صد لشکر یزید!!

(زین رو ز شیعه عده کم آفریده‌اند)

دجّال ها و حرمله ها را مهاجم و ...

... ما را "مدافعان حرم" آفریده‌اند‎

. . .

سیّد علیِ خامنه ای (پیر عشق) گفت:

"فریاد را علیه ستم آفریده اند"

سلام بروزم
سلام.عالی بود
شهادت ششمین شمع روشنگر و وصی پیغمبر تسلیت و تعزیت
بروزم..
سلام به شما دوست عزیز
+به ما سر بزنید و به مطالب نظر بدهید



یاحق
۱۲ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۱۳ قلمداد ظهور
*قسمتی از دل نوشته هام از ا رد و ج ه ا دی*
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۱۹ عرفان ابوالحسنی
سلام
بیاد قدیما که بلاگ من سر می زندید......
منتظر شما و نظراتتون هستم

http://erfanabolhasani.blog.ir/

http://erfan-abolhasani.blog.ir/
عرفان ابوالحسنی
سلام حاجی
بروزم
یا علی...
بعضی چیزها را فقط وقتی می فهمی که دختر باشی
معصومگی را ، خواهری را، دنبال برادر آمدن را ، نرسیدن را
تولد حضرت خواهر مبارک

احسنت
خدا قوت
سلام


زیبا بود ...


ایام تبریک ...
سلام
با مطلبی تحت عنوان ماهواره به روز ومنتظر حضورشماهستیم.
التماس دعا

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.