... ماه نیّر ! بتاب بر ستاره ی بی فروغ

وبلاگ شخصی مصطفی روحی

... به انتها خیره شو !

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۵۰ ب.ظ

به بهانه ی آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها :

برای جوجه ، زمانی لذت بخش است که سرش را از پوسته ی تخم بیرون می آورد و احساسِ بودن می کند و برای دختر یا پسر هم که دیروز دانش آموزی بوده و امروز توفیقِ جویایِ دانش بودن نصیب شان شده زمانی مسرت بخش خواهد بود که احساسِ بودن بکنند و گرنه هستند کسانی که صرفِ احساسات ، وجودِ خاکی شان را فرا گرفته و آنان را به مکان و مرتبه ای نمی رساند ! پس بنگر که در کجا پا نهاده ای !

اینجا همچون مدرسه ای ست که در آن بودی ولی با این تفاوت که استقلالت بیشتر است و گاه هم اسیر جبر زمانه و دستانِ پُر توانِ مدیران ! فلسفه ی دانشگاه را اگر نمیدانی بگذار بگویم : اینجا را ساختند تا دین و سیاست را از هم مُنفک سازند اما ایرانیان از آنجا که یکی از هنرهای شان مهندسی معکوس است آن را بیش از پیش با دین و اسلام پیوند زدند ودر تقویم روزی را نهادند به نام وحدت حوزه و دانشگاه !

قرار است چهار سال در این 140 هکتار خاک و دانشکده ، 140 واحد بگذرانی اما قرار نیست به درازای عمر نوح باشد هرچند عمر نوح هم فانی شدنی بود و بدان که این مدت کوتاه حیات تو نیز همچون سایه ی زوال ظهر ، رفتنی است .

در اینجا تربیتی خواهی یافت که مادرش خودت هستی ... و مگر مربی حقیقی و اصلی فرزند ، مادر نیست ؟ پس به مادرِ وجودت بسپار که دستِ دلت را رها نکند تا مبادا .... . و اینجا حیاتی می دهند که اگر قدر بدانی شهدش را افزون کنند و اگر هم ناسپاسی کنی از زهر مار هم ، درد آورتر سازند .

شب را به غفلت ، صبح مکن و صبح را بی اندیشیدن به خلقت عظیم حضرت حق به شب نرسان چرا که فرمود : آفریدیم تا بیندیشید و عبرت بگیرید . و اگر می خواهی که نشاط بیابی صرفا به دنبال ورزش مرو ! در کنار همه ی کارهایت به یاد سه چیز باش تا نشاط غیرقابل وصفی بیابی : مرگ ، خدا و روز قیامت ! که هر سه مانع از آن خواهد شد که بعد از چهار سال بودن ، افسوس چهار سال نبودن را بکشی ...

و بدان اگر قدر نعمت ها را ندانی از دست شان خواهی داد که این یک سنت الهی ست ... و ایام دانشجویی و فرصت هایی که دراختیار توست از جمله ی این نعمت ها . ... پس بنگر چه بر سر نعمتت می آوری !

منتشر شده در سایت سوزنبان

موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۲/۰۶/۲۴

نظرات  (۳۱)


سلام

اگر با رسانه ای مرتبط هستید لطفا نشر بدید..

http://qombasij.ir/?page_id=2889

بیانیه دانشگاه دانشگاه قم در محکومیت تهدیدات وقیحانه غرب علیه سوریه به همراه کمپین جمع امضا
سلام
از شما دعوت میشود به وب "شیخ شهید " هم سر بزنید
و با نظر های خود کمک کنید تا کار کوچکی برای شناخت این استاد یزرگ انجام شود

با تشکر

.: پرتال شهید متفکر استاد مرتضی مطهری :.
۲۵ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۰۳ عباس الاسوند
دلبری دارم که از صاحب دلان دل می برد
غمزه ای مشکل گشا داردکه مشکل می برد

سلام علیکم ولادت امام رئوف مبارک.یاعلی
یاعلی ابن موسی الرضا

یالثارات الزهرا
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۲۲ عباس الاسوند
سلام علیکم آقا مصطفی بروزیم...باپست
http://beyade-khakiha.blog.ir/1392/06/26/%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%D8%AF



یالثارات الزهرا
سلام
بسیار تاثیر گذار و به موقع بود
یا علی...
از علامت تعجب می ترسم...
انگار کسی می‏خواهد با تحکم چیزی را به آدم حالی کند. اما علامت سوال را دوست دارم. گاهی می‏شود توی قوس داخلی‏اش چمباتمه زد و به دور دست‏ها خیره شد؛ حتی وقتی که هیچ جوابی منتظرت نیست
سید مهدی موسوی خودمون
إإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإی
۲۹ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۰ محمد ره انجام
سلام مصطفی حاجی یادش بخیر دانشگاه
پاسخ:
سلام
یادباد آن روزگاران یاد باد ...
۳۱ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۳۳ ... خادم الزهرا
سلام
نوکر به راه وشیوه ارباب میرود...

گمشدگان "خاک" اگر می فهمیدند که تا "افلاک" راهی نیست،

این همه سرگردانی نمی کشیدند.
"شهید سید مرتضی آوینی"

هفته دفاع مقدس مبارک باد...
۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۰:۳۷ احمد رحیمی
بس که برای عشق شما گریه می کنم
با هر نوای عشق شما گریه می کنم



از کودکان مکتب ایثار و غیرتم
عمری برای عشق شما گریه می کنم



روح و وجود و هر نفسم وصله بر شماست
روحم فدای عشق شما گریه می کنم



ای عاشقان شاه شهیدان ، شُبِیریان
من از وفای عشق شما گریه می کنم



مردان آسمان به فدای صفایتان
من از صفای عشق شما گریه می کنم



راه شما راه خداوند اکبر است
پس با خدای عشق شما گریه می کنم



هر بانگ تکبیر شما بانگ زینب است
با هر ندای عشق شما گریه می کنم



چون یا حسین بر دلتان نقش بسته است
با کربلای عشق شما گریه می کنم



سر بندتان نام اباالفضل و فاطمه است
زیر لِوای عشق شما گریه می کنم



اینک برای کشور ما یک دعا کنید
من با دعای عشق شما گریه می کنم



جا مانده ام از رهتان ، عاشقان عشق
اما به پای عشق شما گریه می کنم...

هفته دفاع مقدس گرامی باد
جمیعا سلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
پاسخ:
انفرادا و علیکم السلام
۰۳ مهر ۹۲ ، ۲۰:۳۳ حسن امکانی
باسلام!
سایتتون خیلی خیلی پیشرفت داشته بهتون تبریک میگم...
ببخشید مدت بسیار طولانی نبودم حالا ممنون میشم به وبسایت جدیدمون سر بزنید و با هم تبادل لینک داشته باشیم!!!
۰۴ مهر ۹۲ ، ۰۸:۰۹ سید مقدام حیدری
سلام علیکم
تبریک عرض می کنم سال تحصیلی جدید را موفق باشید.
۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۲:۰۹ سجاد عبدی
نفرین بر آن محرم نامحرم
که زهر جفا را نه در جام تو
که در کام ما ریخت
شهادت جواد الائمه بر شما تسلیت باد...

▌║█║YA HOO 110©sajjadabdi ▌║█║
۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۰:۵۱ محمد ره انجام
سلام آقا مصطفی.کجایی برادر خوبم؟آقا سایتون سنگین نشه
پاسخ:
سلام
الحمدالله
همین دورو برا زیر سایه ی رحمت الهی ...
۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۶:۲۸ طلبـــــه جوانـــــــــــ
سلام دوست من
وقت بخیر
حقیر طلبه هستم از مشهد
با چندی تن از دوستان طلبه و فعالین فرهنگی فضای نت ، جنبشی را راه انداخیتم به نام قدم به قدم با اهل بیت علیهم السلام :: مدافعین حریم تشیع .
میخواستم اگر امکان داره ما را لینک کرده و لوگو پایگاه را در وبتون قرار بدین .
ادرس لوگو :
http://modafein.ir/wp-content/uploads/2013/09/logo-modafein.ir_.gif
*در صورتی که اندازه لوگو کوچک یا بزرگ هست بفرمائید تا اصلاح شود .
ادرس سایت :
www.modafein.ir
ادرس وبلاگ حقیر :
www.zendegi-t.blog.ir
( زندگی اما به سبـــــک طلبــــگی )
* با توجه به نزدیک بودن واقعه بسیار مهم غدیرخم اگر مایلید برای غدیر کاری انجام بدهیم ؟
منتظر پاسخ شما هستیم :
Pasokhgo_14@yahoo.com
09369746095
۱۹ مهر ۹۲ ، ۱۱:۱۸ محمدرضا آذرفر
سلام
مدتی بروز نبودم ولی حال با «شهیدی که به جهنم رفت!»
بروزم
یه سر بزن
یاعلی
۲۰ مهر ۹۲ ، ۰۰:۳۷ مهرداد نیک نام
سلام با مطلب"آیا حاضرید برای اسلام کاری بکنید...؟" به روز هستم و از نظراتتان بهره می برم.
gole-faghihaneh.blog.ir
۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۰:۲۸ سجاد عبدی
امام باقر (ع) : خداوند دوست ندارد که مردم
در خواهش از یکدیگر اصرار ورزند
ولی اصرار در خواهش از خودش را دوست دارد.
شهادت امام باقر بر شما تسلیت....
▌║█║HOO ALI HEYDAR MADAD ©sajjadabdi ▌║█║
۲۴ مهر ۹۲ ، ۱۳:۱۲ سوشیانت ...
سلام
عید قربان مبارک
التماس دعا
یا علی...
۲۵ مهر ۹۲ ، ۱۲:۵۹ عرفان ابوالحسنی
سلام
من بازگشتم
با یک بلاگ جدید
اگر بازهم مایل به تبادل لینک هستید
برای من پیغام بگذارید
yekdost.blog.ir
۲۶ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۳ محمد باقر کمالی
سلام
وبلاگ بینظیری دارید خوشحال میشوم و به وبلاگ بنده سر بزنید و دو کلوم حرف حساب بشنوید
فعلا یا زهرا
پاسخ:
سلام
یعنی ما حرف بدون حساب می زنیم ؟
دمت گرم بابا ...
۲۹ مهر ۹۲ ، ۲۰:۰۷ ثاقب زهرا
سلام دوست عزیز
پس از یک دوره غیبت طولانی دوباره به فضای مجازی برگشتم
به روزم
مطلب
پر باری بود... .
پیروز وسر بلنـد
بمانید.
۰۵ آبان ۹۲ ، ۱۳:۴۱ طلبه امروزی
سلام
با مطلب " موسیقی " بروز هستم . در این مطلب از طریق ادله شرعی اثبات می شود که موسیقی غنایی با شرایطش جایز است . خلاصه اینکه حاوی نکاتی نوین و جدید است خصوصاً در موضوعات : رقص،آواز،حرکات موزون،موسیقی،خوانندگی زنان و... .
۱۳ آبان ۹۲ ، ۱۷:۴۱ صادق صداقت
روز عاشورا

از قتلگاه تو،

هیچ کس دست خالی بر نگشت...

در این ایام برای ماهم دعا کنید

یاعلی
۲۰ آبان ۹۲ ، ۲۳:۲۹ واحد فرهنگی
‏قال الامام باقرعلیه السلام: لو یعلم الناس ما فى زیارة قبرالحسین علیه السلام من الفضل، لماتوا شوقاً.(14)
امام باقرعلیه السلام فرمود: اگر مردم مى‏دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین علیه السلام است از شوق زیارت مى‏مردند.
۲۱ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۰ سوشیانت ...
یک جوان و این همه قدر و جلال
جلوه کرده پنج تن در یک زمان
یا حسین...
۲۷ آبان ۹۲ ، ۲۳:۳۷ مهدی چراغ زاده
خیلی زیبا بود
دلم تنگ است میدانی؟!
۰۱ آذر ۹۲ ، ۲۱:۱۰ آیات غمزه
آیات غمزه برگزار می کند:

پنجره
نخستین کنگره ی مجازی شعر
با موضوع شعر مذهبی- اجتماعی

مهلت ارسال آثار:
تا دوم دی ماه (غیر قابل تمدید)

اطلاعات بیشتر:
http://poemcongress.ir
۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۳:۴۴ فاطمه گل محمدی
سلام از شما دعوت بعمل می اید تا از وبلاگ اسلامنامه بازدید کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.