... ماه نیّر ! بتاب بر ستاره ی بی فروغ

وبلاگ شخصی مصطفی روحی

به شنیدن من ؛ به ترانه ی تو

دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۱، ۰۵:۲۸ ب.ظ
سروده ی اول من که بدون دغدغه مندی در وزن شعر ، نگاشتم ؛ نگاه خیرخواهانه دوستان موجب رشد حقیر خواهد شد ؛ انشاءالله .

 خسته خسته از زمانه

با دلی پر بهانه
می نشینم به امیدی 
که بیاید یک نشانه 
ناگهان در این هیاهو
شنفتم ذکری از هو 
حرفی از قرآن و آیه
 
به تعجب پریدم
به تغافل لب گزیدم
که چرا من 
این چنینم ؟

پس دوباره می نگارم 
خسته خسته از زمانه
اما اینک 
پر امیدم 
چون که با آیه آیه 
هم مسیر و هم اسیرم

آیه آمد پر ز حکمت 
تا بگیرم درس و عبرت 
که آنان 
که هستند اهل ایمان
چرا باید بترسند ؟
یا
استقامت نورزند ؟ (1)

ناگهان از جا پریدم
که گویا به آسمان رسیدم 
به ذوق و به شوق و امیدی
دل از خویشتن خویش و دنیا بریدم
که در این هوای کثیف و سمّی
حکمتی از رب و عشقم شنیدم 

و اینک بعد روزهای سنگی
با جمع و تفریق های کسری
به نتیجه به وحدت رسیدم

که با تزاید با تغافل 
با تسامح با تساهل
با نگاهی بر تجاهل 
با ترس و خوف و حزن و اندوه
یا بی صبر و شکیبایی ممدوح
یا بی تفاوت 
نسبت به مصحفِ مکتوب 
به رسول و خاندان مطهور
که نتوان پا نهاد 
در بهشت و جنان 
که اینگونه میشوم مرد مجهول

و اینک خسته اما پر امیدم 
خسته از آنچه بودم 
پر امید از آنچه خواهم 

پس بیا یا خدایی
بینداز بر من نگاهی
تا در این کشت و زرع های دنیا
شوم آن درخت و نهالی
که خواسته آقایِ عالی(ع) (2)

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
1- اشاره به آیه ی13 احقاف .
2- مقصود حضرت علی (علیه آلاف التحیه و الثناء) بوده .
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.