... ماه نیّر ! بتاب بر ستاره ی بی فروغ

وبلاگ شخصی مصطفی روحی

بد عهدی

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۴ ق.ظ
موافقین ۱۳ مخالفین ۱ ۹۲/۰۲/۲۷

نظرات  (۲۱)

مصطفی جان یه کم کات مارم تبلیغ کن اون رسالت سینمایی - رفقاییت رو حتما انجام بده
با کلی نقد و خبر از مراسم کن و فیلم تازه اصغر فرهادی و یه پیشنهاد برای تماشای فیلم بروزیم
www.cinemacut.ir
سلام عزیزجان

به نظرت آقای غرویان هم روحانی نماست؟
پاسخ:
سلام
1- بنده نسبت به این بزرگوار علم و آگاهی ندارم . 
2- در مقام قضاوت نیستم که بخواهم برای ایشان حکمی صادر کنم .
3- در نامه ای که در سایت ها منتشر شده نوشته شده است جمعی از طلاب قم (!) و اصلا به نام و نشانی از آن ها اشاره نشده و بنده هم اشاره کردم طلاب دروغین (!) نه روحانی نما ! 
مجددا توجه بفرمایید 
اینجا را بیزحمت بخوان و به آدرس ایشان هم سر بزن http://www.gharavian.ir/
شاگرد سابق آیت‌الله مصباح‌یزدی از استاد خود خواست تا اشتباهی که درمورد حمایت از احمدی‌نژاد انجام داد را تکرار نکند. وی همچنین شناساندن جلیلی به عنوان کاندید مورد حمایت حاکمیت در اذهان عمومی را نوعی القاء و تبلیغ و جریان سازی به نفع یک فرد و گروه خاص دانست.

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با سایت «امید» با اشاره به نامه جمعی از طلاب قم به آیت‌الله مصباح یزدی و در خواست آنها از وی برای دخالت نکردن در مسائل سیاسی به دلیل نداشتن درک درست از مسائل سیاسی گفت: آیت الله مصباح یزدی شان علمی بالایی دارند، ایشان استاد ما هستند و به جهت بعد علمی و استفاده‌ای که از ایشان کردیم، بنده برای ایشان احترام قائلم. اما در مورد مشی سیاسی و ورد به حوزه سیاست معتقدم ایشان و بزرگانی همانند وی بهتر است در مسئله انتخابات به طور جزئی وارد نشوند و از بردن نام افراد و حمایت از اشخاص و ترغیب مردم برای رای دادن به یک فرد خاص پرهیز کنند،بهتر است یکسری ارشادات کلان و کلی داشته باشند و انتخاب مصداق را به عهده خود مردم بگذارند. وی با بیان اینکه افراد متغیرند و امروز یک طورهستند و در آینده عقایدشان عوض می شود،گفت:ما این مسئله را در مورد آقای احمدی‌نژاد دیدیم.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه درآن زمان در جلسه‌ای شاهد بودم که آیت‌الله مصباح در حمایت از آقای احمدی‌نژاد از قول آقای تهرانی نقل کردند که در اهواز کسی در خواب دیده که امام زمان(عج) گفته است به آقای احمدی نژاد رای دهید، ادامه داد: حالا می بینیم که وضعیت آقای احمدی‌نژاد به این شکل درآمد و این برای آیت‌الله مصباح و برای امام زمان خوب نیست،اگر این احمدی‌نژاد انتخاب امام زمان بوده است الان که این وضعیت شده است برای امام زمان خوب نیست . همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند رای من را هیچ کس نمی داند، بزرگان ما هم تنها موازین شرعی و معیارهای انتخاب را برای مردم بیان کنند اما تعیین مصداق را به عهده خوشان بگذارند تا تغییر و تحولاتی که در افراد رخ می دهد به موقعیت و شان آن بزرگان آسیب وارد نکند.

وی افزود: شان و آبروی بزرگان ما باید خرج شود اما برای اسلام و برای ارزش‌های اخلاقی نه برای یک فرد، شخص و حزب و گروه. به نظر من این آقایان مثل سایر مراجع و بزرگان باید طوری حرف بزنند و به مسائلی ورود پیدا کننده که اشرف به همه گروه ها و دستجات مختلف داشته باشد. غرویان همچنین در پاسخ به این سوال که منظور از اینکه گفته می‌شود سعید جلیلی کاندید حاکمیت است به چه معناست و آیا این مسئله به نفع نظام است که یک شخص به عنوان کاندید مورد حمایت رهبری در اذهان دیده شود؟ و آیا این موجب دلسردی مردم از تاثیر گذار بودن رای شان در نتیجه انتخابات نمی‌شود، گفت: باید ببنیم این نقشه ها را چه کسی می‌کشد و این حرف‌ها را چه کسانی شایعه می کنند. الان خیلی اعتمادی به این حرف‌ها نیست، اینکه می‌گویند کاندیدای حاکمیت فلانی است خودش یک نوع طراحی و نقشه است برای اینکه آن فرد را در سر زبان‌ها بیاندازند.این از آن ترفندهای تبلیغاتی است. رهبری فرمودند ملاک ما برای مطلع شدن از نظر رهبری باید حرف های صریح و شفاف ایشان باشد و ایشان هم که فرمودند رای من را هیچ کس نمی داند، و تاکید کردندهمه سلیقه ها شرکت کنند.

غرویان با بیان اینکه حاکمیت در حقیقت مردم هستند،ادامه داد: این مردم هستند که با رای خود رئیس جمهور را معلوم می کنند، همانطور که امام فرمودند و مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند، حاکمیت همان رای اکثریت مردم است. این حرف ها نوعی القاء و تبلیغ و جریان‌سازی به نفع یک فرد و گروه خاص است و ما باید هشیار باشیم و مردم هم فریب این نوع القائات را نخورند. به گفته غرویان در انتخابات ۴ سال قبل و ۸ سال قبل هم همینطور جریان سازی‌ها و القائات صورت گرفت و از مفاهیم دینی مثل خواب امام زمان استفاده شد و سرانجامش هم این شد که الان می بینیم. وی در پایان هشدار داد: مردم براساس حرف‌های متشابه عمل نکنند، محکمات فرمایشات رهبری و امام (ره) در دست است و مردم بر اساس همان حرکت کنند.
پاسخ:
سلام
اتفاقا قبل از توصیه شما به سایت ایشون سرکی کشیدم !
پاسخ شبهات مطروحه در مصاحبه با کمی تامل و درنگ قابل دست یافتنه اما در پایان یک سوالی مطرح کردم که نیاز به تدبر کافی و وافی حضرتعالی داره !
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
یه تنبه :
ای مصباح تو محکوم به حبسی؟!
به دلیل جرایم متعدد فوق، تو را محکوم به حبس می کنند. حبس در فضای علمی و در حوزه. غافلند از اینکه مصباح، فقط سرمایه ای علمی و فلسفی نیست. بلکه او سرمایه ای اخلاقی و معنوی، فرهنگی و سیاسی و نیز سرمایه ای جهادی است. حبس مصباح در حوزه علم و فلسفه، خدمت به جامعه و اسلام نیست. این چشمه جوشان معارف و ارزشهای ناب اسلامی باید مسیر ناب اسلام را در منجلاب اسلام های ناب آمریکایی یا اسلام های انحرافی یا اسلام های التقاطی یا اسلام های فتنه گر یا اسلام های مخلوط با هواهای نفسانی، روشن کند. مصباح باید در وسط معرکه و میدان باشد. اگر کار دست اینان می بود به امام هم توصیه می کردند که یک شخصیت فقهی و اخلاقی باقی بماند و خود را با ضد ارزش ها درگیر نکند. 
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
یه سوال :
اگر اینگونه باشد که آقای غرویان و هم فکرانش میفرمایند بایستی امام خمینی (رضوان الله تعالی عیله) را هم به پای میز محاکمه کشاند . چرا که ایشان بود که پای حکم آقایان بنی صدر و بازرگان را امضاء کرد و مگر همین بنی صدر نبود که به کشور خود خیانت کرد و مگر مهندس بازگان نبود که ملی گرایی را اولویت کاری خود می دید ؟ پس ایشان (یعنی امام (ره) ) هم در خیانت های بنی صدر شریک است !
پس چرا امام خمینی (ره) - که با امضای خود به حاکمیت دولتی آنان مشروعیت بخشیدند - به میز محاکمه دوست داران انقلاب کشیده نمی شود ؟
(شبهه از این بالاتر یافت نکردم ؟ (قصد ندارم که از شما پاسخی دریافت کنم اما دوست دارم پیش خودت تاملی داشته باشی تا یک سری بدیهیات برایت ملموس شود!)
با سلام
بهتره همه چیز رو در کنار هم ببینیم..
انشاالله که بتونیم قضاوت درست تری داشته باشیم..
این لینک حکم همون خبر مکمل رو داره..
http://inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=3&Id=149934&Rate=0
پاسخ:
سلام
قضاوت باشد برای آینده ای نه چندان دور ..
این بی صفتان کاری جز تخریب ندارند.
سلام مصطفی جان

شما برنامه دیروز امروز فردا را دیدی که دریاسالار شمخانی درباره بنی صدر چه گفت؟ آیا دیدی؟
بعد انتخابات بود و وحید یامین پور مجری آن بود.

مرحوم بازرگان«قدس الله روحه العزیز» که اصلا حسابش با همه فرق می کند و سری از سرها سواست و یگانه مرد و راستین مرد بعد انقلاب ماست. او که بر سر مواضعی که حق دانست بود.
پاسخ:
سلام
نظر ایشان که نباید حجابی برای باور من باشد !
نه ؟
شما مثل این دوستت نباش که همه را بی صفت می داند
پاسخ:
سلام
شما به خودتان نگیر ؛ یقینا ایشون شما را خطاب قرار نداده !
اوصیکم بالحسن الظن 
آقای روحی از شما انتظار بیشتری می رفت...
واقعا متعصفم که بچه های ارزشی ما باید اینقدر قدرت تحلیلشون پایین باشه و نتوننن حتی در این مسئله حرف های دو طرف رو بشنون..
سعی کنید به جای سانسور کردن،رسالت روشنگریتون رو به درستی انجام بدید..
دیدن این لینک رو هم بهتون پیشنهاد میکنم..
http://armanha.com/?p=7308
پاسخ:
سلام
زود قضاوت نفرمایید !
ستاد آقای مشایی اطلاعیه ای را منتشر کرده ولی انصافا چه مطلبی را از آن می توانید برداشت کنید ؟ 
تکذیب خبر یا تایید خبر ! 
یک تحلیل :
دولت آقای احمدی نژاد در میان هنرمندان جایگاه چندان و در خور توجهی ندارد ؛ لذا بر آن است تا با ارج و قرب نهادن بر آنها جایگاهی در میان آنان پیدا کند ! 
رویه ی روزنامه ایران ، جشن هنر ، کمک های مالی و ... همه حاکی از تلاش دولت برای پر کردن این خلاء آشکار است !

اطلاعیه کمیته رسانه ستاد مشایی درباره عزت الله انتظامی

در پی انتشار نامه استاد عزت الله انتظامی در مورد بی اطلاعی از روز ثبت نام رحیم مشایی و حضورش در وزارت کشور، کمیته رسانه ستاد حامیان مردمی مهندس اسفندیار رحیم مشایی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه که ایسنا آن را منتشر کرده بدین شرح است:

"استفاده از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در امور سیاسی و انتخاباتی، امری مذموم و نکوهیده ارزیابی می شود. از همین رو درخواست های متعدد هنرمندان عزیز کشورمان برای همراهی در روز ثبت نام همواره با پرهیز همراه شده است.

استاد عزت الله انتظامی از مفاخر برجسته و چهره های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر کشورمان هستند و بی شک، شرایط کنونی ایشان، برای ما قابل درک بوده و از آنجا که ایشان را استاد پیشکسوت این عرصه می دانیم، حفظ شان وجایگاه استاد عزت الله انتظامی را بر خود مفروض می داریم."


ما که نفهمیدیم منظورشون تکذیب بود یا رفع اتهام موقتی ؟!

برادر مصطفی ادامه بده ...!
پاسخ:
سلام
بحمدالله روحیه عالیه !
مولا فرمود : جنگ ، جنگ اراده هاست ... !
۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۵۲ سامره فصیحی مقدم
سلام جناب روحی
با توجه به شناختی که ازتون دارم می خوام راحت سوالم رو مطرح کنم!
من برای علامه مصباح احترام بسیار زیادی قائلم اما به نظرتون چنین کاری صحیح است؟ مثلا اگر فرا برخی مراجع بیایند از آقای هاشمی حمایت کنند وجهه مناسبی دار؟ البته قیاس مع الفارقی است می دانم!
اما بنظرم این رویه با سیره ی امام خمینی ره و مقام معظم رهبری در تضاد است.
اگر اشتباه می کنم ممنون می شوم مرا راهنمایی کنید
یاحق
پاسخ:
سلام
تشبیه جایگاه ایشان با جایگه رهبری نادرسته !
اما برای اینکه کمکی به حضرتعالی کرده باشم مطلبی را برای تان ایمیل خواهم کرد ... مطلب فوق در پاسخ به شبهاتی ست که یکی از دوستان مطرح کرده بود .
موفق باشید 
مجددا سلام.

نه. حجاب اندیشه و باور شما نباید بشه. اما یک روایت جدید از داستان بنی صدر بود.
۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۰۵ سید امیر حسین حجازی
بروزم با طرحی جدید نظر و امتیاز فراموش نشه
۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۴۰ نرگس روزبهانی
سلام
ماهم بااهانت موافق نیستیم.
فکر میکنم اگه عکس منتشر شده از ایسنا رو ببینید اونوقت لااقل متوجه تضادی که در بین خبر منشر شده در فارس با این عکس هست هممون رو به تعقل بیشتر وادار کنه...
پاسخ:
سلام
فعلا عکس مهم نیست . خود شاهد زنده-عزت الله انتظامی- هنوز اصل قضیه رو تکذیب نکرده بعد اونوقت ما ملاک رو یک عکس سرپایی قرار بدهیم . اطلاعیه هم که باز گنگ و نارساست!
حالا تکلیف چیست ؟
آیا ملاک رو می تونیم لینک های شما قرار بدهیم یا خبرگزاری ها و روزنامه هایی که همگی متن نامه ی ایشان را منتشر کردند ؟
منظورتون از متن نامه،همان قسمت اسکن شده ست که هیچ کدوم از این شایعات و داستان پردازی ها درش ذکر نشده!؟!
پاسخ:
سلام
مهم اینه که تکذیب نشده !
سلام علیکم!
و مهم تر اینکه تایید هم نشده!
پاسخ:
سلام علیکم و الرحمه الله 
عذرخواهی میکنم ولی وقتی مطلبی تکذیب نمیشه یعنی مورد تاییده ؛ به همین خاطر تکذیبش نمیکنند ! یه معادله ساده ست  :   4=2+2 
و بسیار مهم تر از آن این است که آقای مشایی احراز صلاحیت نشدند که در این ایام فرخنده و مسعود رجب بر شما مبارک !
۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۵۱ مهرداد نیک نام
این جانب با مطالب جدیدی به روزم.از نظراتتون استفاده می کنم:
hablolmatin.blog.ir

gole-faghihaneh.blog.ir
فقط میتونم بگم براتون متاسفم که از پتانسیل ارزشی بودنتون در راستای تحلیل درست و همه جانبه استفاده نمی کنید...فقط یک مشت دفاعیات کور!
و قابل توجه شما میگم که بنده طرف دار آقای مشایی نیستم!!
پاسخ:
سلام
تاسف خوردن نتیجه ای نداره ؛ خواهشا دعا کنید تا فرجی حاصل بشه انشاءالله !
منظورتون از دفاعیات کور چیست ؟ آیا اینگونه کلی گویی ها و مهمل گویی ها شما فرصتی برای نحلیل میده ؟
ضمنا چون طرف آقای مشایی نیستید تبریک عرض کردم !
مهمل گویی؟!!!!!
انشاالله خدا به هممون حواس واقع بین عطا بفرماید..
تحلیل رو که برای مسائل دیگتون گفتم.
ببینید در مورد این موضوع اصلا چیز پیچیده ای نیست که اینقدر دارید الکی پافشاری میکنیدا..واقعا متعجبم!
بنده گفتم اگه شما اون روایت رو از زبان فارس دیدید خب اون عکس رو هم از زبان ایسنا ببینید..
چیز پیچیده و تحلیل خاصی نمیخواد..این یه خبر..
پاسخ:
سلام
حضرتعالی به لینک پیام عذرخواهی آقای مشایی رجوع بفرمایید بد نیست !
۰۴ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۱۵ شهید گمنام
سلام
وفات بانوی کربلا، حضرت زینب کبری س تسلیت باد.

دعوت میکنم تا از طرح جدید غربت دیدن فرمائید.
لطفا در امتیاز دهی این پست نیز شرکت فرمائید.
یاعلی
زیبا نوشتید
پاسخ:
سلام
مخلص شما !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.