... ماه نیّر ! بتاب بر ستاره ی بی فروغ

وبلاگ شخصی مصطفی روحی

در این نشست دانشجویان به طرح مسائل و مشکلات صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها پرداختند.

روحی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم در ابتدای این دیدار به مسئله دانشجوی مازاد بر ظرفیت اشاره کرد و گفت:‌ مسئله دانشجوی پولی مصوبه قانون اساسی است و ما نیز باید به قانون احترام بگذاریم، اما این طرح تبعات منفی‌ای دارد که حتما باید برای رفع آنها اقداماتی پیش‌بینی شود.

روحی با اشاره به اینکه هیچ دانشجوی تک‌ رقمی حاضر نیست کنار دانشجویی با رتبه 2 تا 3 هزار در یک کلاس درس بنشیند، تصریح کرد: از تبعات منفی این قانون می‌توان به کاهش کارکرد علمی کلاس‌ها و ایجاد یأس و ناامیدی در دانشجویان اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه متخصص‌پروری با پول و سرمایه امکان‌پذیر نیست، گفت: پیشنهاد ما این است که برای اجرای این طرح پردیس‌های جداگانه‌ای تأسیس شود.

روحی با اشاره به گفته رئیس سازمان سنجش مبنی بر پذیرش 113 هزار دانشجو در دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: افزایش ظرفیتی که در این دانشگاه‌ها صورت گرفته است، اگر همگام با افزایش امکانات و سطح علمی دانشگاه باشد مطلوب است، اما از سوی دیگر باید اشاره کرد که دانشگاه‌های غیرانتفاعی، نهاد رهبری ندارند و اکثر آنها نیز از داشتن معاونت فرهنگی بی‌بهره‌اند.

وی افزود: آیا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که هیچ نهاد فرهنگی در آن فعال نیست، افراد دغدغه‌مند به نظام خواهند بود؟ و دانشجویی که تحول در آن صورت نگرفته است، چگونه می‌تواند مبدأ تحولات باشد.

روحی با انتقاد به مسئله علوم انسانی در دانشگاه‌ها گفت: امروز اساتید غرب‌زده سفرای نگاه غربی در دانشگاه‌ها هستند و متاسفانه شاهد آن هستیم که هنوز تحولی اساسی در منابع درسی علوم انسانی صورت نگرفته است.

 انتشار این خبر در خبرگزاری ها :

خبرگزاری فارس    خبرگزاری دانشجو    خبرنامه دانشجویان ایران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.