... ماه نیّر ! بتاب بر ستاره ی بی فروغ

وبلاگ شخصی مصطفی روحی
 
روحی ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار خواستار شد
تشکیل سازمانی برای دفاع از حقوق مسلمانان و مستضعفان جهان

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم کشتار مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرد و خواستار پیگیری این جنایت از سوی دستگاه دیپلماسی کشور شد.






مصطفی روحی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آموزه‌های اسلام پیش از آن ‌که معطوف به نگاه دینی باشد، بر احترام به شرافت و کرامت انسانی تاکید می‌کند.

وی افزود: اشخاص پیش از آن‌که عضو یک ملت یا یک شهروند باشند، انسان هستند و دارای حقوق انسانی هستند لذا در هرکجای عالم اگر کوچکترین حق یک انسان، فارغ از هر دین و باور و فرهنگ توسط فرد، گروه یا دولتی ضایع شود، مورد قبول آموزه‌های دینی ما نیست.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اینکه در کشور میانمار 20 هزار نفر مورد شکنجه، تعقیب و قتل عام قرار می‌گیرند نه تنها مورد پذیرش اسلام نبوده بلکه با هیچ عقل سلیم و فطرت بیداری همخوانی ندارد و در مقابل جنایات اتفاق افتاده در میانمار گام نخست تأسف و محکوم کردن این اقدام است اما در گام بعدی، وظیفه ما دانشجویان با هر اسم و عنوانی است ‌تا بر سر خفتگان عالم فریاد بکشیم و حداقل سازمان‌های بین‌الملل اسلامی را نسبت به این موضوع بیدار کنیم.

روحی در پایان گفت: باید سران سه قوه این مسئله را با جدیت پیگیری کنند و نباید تنها به محکومیت سخنگوی وزارت امور خارجه اکتفا کرد اما بازهم دیده می‌شود که متاسفانه مجامع بین‌المللی همچون سازمان ملل در این خصوص سکوت کرده‌اند که البته این سکوت یادآور سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشر در جنایات عراق، غزه و پاراچنار است.

صفحه ی خبر در خبرگزاری فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.